Det närmar sig...

Nu närmar det sig BF med stormsteg. Idag går jag in i v 39(38+0). 13 dagar kvar:) Inga känningar på att plutten vill ut men jag hoppas den kommer snart. Var hos barnmorskan i fredags och de såg då fint ut.
Sista tre gångerna har huvudet varit rörligt men nu var de ruckbart. Ett steg i rätt håll iaf:)
Sf måttet var 37 cm och hjärtljuden låg på 140.

Vätskan börjar komma men inte så farligt. Är värst i händerna för de trycker på nån nerv så jag har domningar hela tiden. Speciellt höger handen då, typiskt! Annars mår jag prima. Kroppen vill ha mycket sömn och de märks att den laddar för nå stort.

Älskling kallar numera magen för "bollen" för den e så rund och stenhård:) Kläderna börjar bli tajta men jag tänker inte köpa nya för den ska ju ut snart ändå. Vinterjackan går precis igen men inte är de mer än så.
Å livat är det i magen. Får knappt sova. Antingen har plutten hicka eller fullt gymnastik pass:)

Nu far tankarna mycket kring hur allt ska starta. Kommer vattnet gå när jag är på stan eller får jag värkar mitt i natten?! Var kommer jag befinna mig och hur kommer Henko reagera när han inser att det är dax:) Allt ska bli så spännande. Längtar tills förlossningen. Vet att det kommer göra ont men hur kommer de kännas, hur kommer den lille se ut och vad blir de?! Hoppas verkligen att allt kommer flyta på så och att det inte blir nå oförutsägbart, typ ett snitt för då blir jag besviken. Ja frågorna e många och tiden får utvisa hur de blir.

Idag blir det att fara med Veronica och ränna. Äta nå go lunch åka på barnenshus och köpa lite av de
sista sakerna till plutt.
Listan är lång men inte mycket kvar nu. Mycket grejer en bäbis behöver:)






Kommentarer
Postat av: Lisa ♥

Oh så mysigt :) Snart hör vi en bebis på övervåningen :D Spännande!

Vi borde ta den där fikan innan bebis kommer tycker jag! Har ni "ledigt" nån kväll så vore det skoj om ni båda kom ner!

2010-01-13 @ 09:37:57
URL: http://lisalindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback